понеделник, 20 октомври 2008 г.

Виталността и силата на една мечта

„Слънцето едва се показваше над хоризонта.Всичко потъваше в бездната на нощта.Тишина и спокойствие царуваше над пустата и мрачна стая, в чийто ъгъл лежеше моята изтрадала и губеща надежда душа.През живота си никога не съм имал късмета да спечеля нещо,да ми е давано нещо без усилие и труд, мечтите ми бяха далеч от реалността и си останаха само там в ляво...далеч от разума.Борбеността и непреклоността,които някога ми бяха присъщи,сега бледнееха пред разочарованието,страха и безверието на онзи някогашен „лъчезарен” човек.Съзнанието ми редуваше монтаж на спомени на отминали времена,а сърцето ми все така бленуваше ли бленуваше по нещо невъзможно.Сякаш животът ми се бе превърнал в черно – бяла лента, от старите филми, която нямаше край, а аз всеки път се връщах в началото и започвах наново.Как да признаеш,че си безсилен пред съдбата и че понякога мечтите не се сбъдват...никога...че доброто и злото губят смисъла си,а слепият случей предопределя цялата същност..” Човек трябва да мечтае, да гради в съзнанието си сенки на нереалното, да развива фантазията си,да открива в себе си различното,странното , красивото.Мечтите те са плод на душата ни,рожба на душевността,без тях съществуването е немислимо,а животът се превръща в скучно пейзажно действие,така обикновенно и простоустроено,че строгия и повърхностен човек,случайно спрял се над него би поставил тежката присъда на безразличие,недовършеност и загуба на време. Щастието явно е направено, за да бъде споделяно...беше казал някой...а нима трябва да бъдеш щастлив,когато можеш само да даваш от себе си без да получиш награда,награда за вярата,награда за усилията и мъките, за борбеността и дълбоко скритата в теб надежда, че съдбата за миг ще бъде щедра и ще позволи да зърнеш за момент резултата от своя блян и усетиш силно туптящо сърце,доволно от случващото се.Понякога трябва имаме смелостта да знаем, да се борим докрай,да поддържаме в себе си пламъка на живота,да спрем времето за секунда и да покажем на света и на себе си,че е дошло време съдбата да бъде променена. Постигането на душевно равновесие и хармония зависи от нас,от нашето желание да превъзмогнем притесненията,мрачните настроения и ниското самочувствие...Вярвай в себе си...Вярвай в мечтите си... „Спри да живееш за това,което е зад ъгъла и започни да се наслаждаваш на разходката по улицата” Грант Милър

Няма коментари: